Forever Young


SPM MENCORAKKAN HIDUP KITA :) ALLAH yang menentukan .
Tuesday, March 18, 2014  |  12:27 AM  |  0 said
Assalamualaikum semua .lama tak update Status .sebab dah ade ipad niyy lame gak lahh menghabiskan masa dengan ipad baru .hahaha thanks mak and abah .aku nak cerita niyy .mesti kourang tahu kann .aku nak cerita ape ? sebab tajuk tuu kat ats tuu kann .hmm .aku takut sebenarnyaa senag SPM lagi 2hari semua terjawab .hmm ..aku takutt .sgtt 24jam aku asyik terpikir je .pasal  hidop aku niyy sterusnyaa .. jadi apa .hmm .aku nak straight A ,semua orgg nak kann .aku nak keputusan aku tuu cemrlang dapat membanggekan ibubapa aku kann .sebab aku anak tunggal .semua aku kene pandai .hmm aku takut menhampakan  hati ibubapa aku jee.YAALLAH Aku bermohon padamu .luluskan lah SPM ku dengan cemerlang .ya allah hanya engkau tempat aku bermohon dan mengadu .tiada lain selainmu YAALLAH .:'( AKU HARAP SGTT ! keputusan aku cemerlangg .AMINN .wasalam .




Thanks for reading :)


Kongsikan doa ini buat semua okayy :) Ini jugak menggambarkan hati aku sekarang niyy :(
Wednesday, February 19, 2014  |  4:57 PM  |  0 said
                                               

Zikir Penenang Hati :')
~Subhanallah, walhamdulillah, wala ilaha illAllah wallahu akbar.. 
(Maha suci Allah, Segala puji hanya untuk Allah, Tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah, Allah Maha Besar )

~La haula wala quwata illa billah..
(Tiada daya dan kekuatan melainkan dengan izin Allah)


Manakala ini pulak contoh doa yang bolehh kita amalkan :)

Ya Allah… gantikanlah di tempat keresahan ini dengan kedamaian,
di tempat kedukaan dgn kegembiraan
dan di tempat ketakutan dgn keamanan

Ya Allah, sejukkanlah gejolak hati ini dgn salji keyakinan
dan padamkanlah bara dijiwa dgn air keimanan..
Ya Allah..buatlah mata yg tdk mahu lelap
merasa mengantuk yg memberi ketenangan,

dan letakkanlah di jiwa yg goncang ini kedamaian,
dan berilah balasan baginya
dgn kejayan yg sudah hampir

Ya Allah… halakanlah kebingungan pandangan hatiku kpd nur cahaya-MU
dan tindakan-tindakan ku yg keliru kpd jalan MU yg lurus..
dan palingkanlah org2 yg menyimpang dari jalan MU
kpd hidayah MU

Ya Allah… lenyapkanlah was-was dgn fajar cahaya kebenaran,
dan hapuskanlah jiwa yg resah dgn falak kebenaran,
dan tolaklah tipu daya syaitan dgn tentera bantuan-MU
dlm keadaan terhina…

Ya Allah,lenyapkanlah dukacita ku, hilangkanlah kesedihanku,
sembuhkanlah kesakitanku.. dan halaulah keresahan dari jiwaku…

Ya Rabb…Ya Tuhanku… Daku berlindung kpd-MU
dari rasa takut,kami bersandar dan berserah hanya kpd -MU,
Daku tdk meminta tolong melainkn kpd-Mu

Engkaulah pemelihara ku….

sebaik2 pelindung dan penolong… 

 Kbhaiii :) salam .




Thanks for reading :)


siapa berani menolak takdir ? kann..... :)
  |  4:23 PM  |  0 said
Assalamualaikum semua ,hari ni bru nak update blog niyy sebab selame niyy macam tak de mood lah and ada problem sikit hmm .masalahh orgg bercinta kann ..hmm ..sokayy lahh .aku pun dah lepaskan dia sebab aku rase dia dah bosan dgn sikap aku ,kekadang aku kesian dekatt dia sebab dapat awek mcm aku .hm aku memang sygg kann dia lgy tpyy hm aku kene terime hakikatt lahh sebab aku kene pahamm situasi dia yangg tgh cari rezekii ,aku dah serahh pada takdirr sebab yelah kite hanya mampu merancang tapy ALLAH yang tentukan semua perancangan yang kita rancang .kite niyy sape untuk menolak takdir yang dah ditentukann kan seperti jugak aku.Aku dah berusaha untuk pertahankan hbgann sebab aku saygg diaa 5 tahun aku bersama dia .tapyy dia tak de usaha untuk pertahankann hubungan niyy hmm .so aku punn lepaskan jelahh kann maybe dia dah de pengganti ke ? lelaki mana nak ngaku kann.hm .sokay lahh Insyaalahh ade buktinya .aku pecaya allah dah tentukan hidup dan siapa yang akan hidup dgn aku hingga ke syurga .:') dan siapa yang akan membimbing aku .:) kbhaiiiiii :)




Thanks for reading :)


Kebahagiaan
Thursday, February 13, 2014  |  6:29 PM  |  0 said
                                                         Kebahagiaan kepada setiap orang berbeza
                                                          maknanya..........
                                                     
                                                        kebahagiaan seorang raja ialahh ,
                                                        melihat negara yang dipimpinnya berada di puncak dunia
                                                        kebahagiaan seorangg tentara ialah
                                                        menewaskan musuh-musuh yang menggugat keamanan
                                                        negara.
                                                        kebahagiaan seorang polis ialah
                                                        menangkap penjenayah - penjenayah yang bersifat kejam
                                                        kebahahagiaan seorang guru ialah
                                                        melihat anak muridnya berjaya dalam pelajaran .
                                                        kebahagiaan seorang mahasiswa ialah ,
                                                         menggengam segulung ijazah


 
                                                              kebahagiaan seorang suami ialah
                                                              mendapat isteri yang baik budi pekertinya
                                                              kebahagiaan seorang isteri ialah
                                                              memperoleh suami yang bertanggungjawab
                                                              kebahagiaan ibu dan bapa ialah
                                                              mendidik anak-anaknya menjadi soleh dan solehah
                                                              kebahagiaan seorang anak ialah ,melihat keluarganya
                                                              sentiasa bersama dalam apa jua keadaan
                                                               kebahagiaan seorang kawan ialah
                                                               menolong kawannya dalam kesusahan

                                                             Dan !
                                                             kebahagiaan diriku akan hadir dengan
                                                             melihat orang kusayangi mampu tersenyum bahagia ...




Thanks for reading :)


Orang Kidal lebih cerdik ???????????? betul ke ? Let 's see .
Monday, February 10, 2014  |  4:51 AM  |  0 said
Kalau kourang  seperti kebanyakan orang menggunakan tangan kanan cuba tanya soalan di atas pada kawan -kawan yang kidal ,apa jawapan mereka ? kita tahu banyak peralatan harian seperti tombol pintu ,kunci ,pemutar skru ,alat muzik malah butang baju tidak dicipta untuk memudahkan orang kidal kecuali beberapa alatan rokan tetapi mereka dengan mudah dapat menyesuaikan diri .Belum pernah ditemui orang kidal gagal menggunakan peralatan yang ada ,mungkin mereka cepat belajar dan kerana itulah ramai mengiyakan orang kidal lebih cerdik .Benarkah ia ? Memang ramai tokoh dunia kidal antaranya bekas presiden AS ,George Bush dan Ronald Reagan .Sainstis terkemuka Albert Einstein ,pelukis potrait Monalisa ,adalah antara manusia kidal yang berjaya dalm bidang masin- masing .Adakah kourang kidal ? kalau ya apa perasaan anda ? sukarkah menyesuaikan dengan keadaan dimana majoriti masyarakat menggunakan anggota kanan .Alasan kidal seseorang cerdik ? tentulah tidak betul ,.Ia bergantung kepada banyak faktor antaranya didikan,alam sekeliling ,minat dan sebagainya .Kidal tiada kaitan dengan cerdik atau kurang cerdik .Tiada sebarang bukti saintifik membenarkan pendapat itu .Namun kidal bukan merupakan kecacatan .Kidal juga tiada  keistimewaan ,tiada beza dengan orang lain ,Keadaan itu terjadi hanyalah pengaruh otak ke atas sebahagian yang lain ,Menurut Saintis apabila otak kiri dominan ,otak kiri akan fungsi badan sebelah kanan ,Akibatnya anggota sebelah kanan berkembang .Lastly , pada korang  yang kidal tuu perkara sebaliknya berlaku ,Otak kanan yang mengaktifkan setiap anggota sebelah kiri itu sahaja .:))))))




Thanks for reading :)


Erti Persahabatan
  |  4:34 AM  |  0 said
" Persahabatan ibarat suatu janji yang dibuat dalam hati ,tidak dapat ditulis ,tidak dapat dibaca .Namun tidak terpisah dek jarak ,tidak akan berubah dek masa ,sekali kita kawan selamanya tetap kawan  " . Seorang teman apabila berjauhan ,akan menangis kerana rindu dan apabila dekat ,akan menangis kerana berpisah .Jangan biarkan ia bertandang ,jangan berharap dia kembali lagi ,Sesungguhnya yang indah itu pertemuan,yang manis itu kemesraan ,yang pahit itu perpisahan ,yang  tinggal hanyalah kenangan ,Aku mencari cahaya dalam samar kegelapan  malam.Menjadi terbaik dari sebelumnya ,aku mencari ilmu yang bias mengubah hidupku yang suram menjadi bahagia dan pasti apa yang aku cari suatu REALITY BUKAN HANYA MIMPI :) 





Thanks for reading :)


Me and My Cousin -Jaja Nana -
Sunday, February 9, 2014  |  10:40 PM  |  0 said
Assalamualaikumm ,semuaa  ha ini sepupu yang paling rapat dengan aku nama jaja nana .haha bukan nama sebenar tauu .ade sorang kakak dia sebaya dgn aku punn rapat dgn aku ,boleh katekan semua sepupu aku rapat dengan aku .kan -kan .dia niy baru tingkatan 4 .comel kann dia :) but She 's taken la bro. haha lambat kourang niy .hehe .dia niyy pandai sekola SMKPT  ambil bidang account gile tak pandai .hahah kann :) ILYSM cousinn :) Bhaaiiiiii





Thanks for reading :)




Past  |  


// Here's To Never Growing Up